„Hello! Egy játékot szeretnék játszani! Sok olyan dolgot követtetek már el életetekben, amik miatt most bűnhődnötök kell. 60 percetek van, hogy kiszabaduljatok! A szabályok egyszerűek. Nyissátok ki a lakatokat; a bent levő feladványokat fejtsétek meg! Ha a megfelelő feladatokat hajtjátok végre, megtalálhatjátok azt az eszközt, ami kivezet benneteket a szobából. Ne feledjétek, rajtatok tartom a szemem! Kezdődjék a Játék!”
A PánIQszoba évek óta az escape game műfaj egyik zászlóshajójának tekinthető; ezt bizonyítja többek között az a tény, hogy jelenleg is 8 (!) különféle pályával (Fűrész, Lost, Sherlock, X-akták, Hitchcock, Sötétkamra, Az észvesztő, Időcsapda) üzemel. Mikor nemrég fülünkbe jutott, hogy a komplexum Lost című szegmensének felturbózása mellett a Fűrészes szoba szintén kisebb-nagyobb ráncfelvarráson esett át, nem is volt kérdés, hogy horror-magazinunknak ott a helye!
A játékot 2-7 főre tervezték, és 12 éves kortól ajánlják, a nehézségi fokát tekintve (négy lakatot kapott) pedig nem gyerekjáték – hiszen mégiscsak Jigsawról van szó, haha! De aki összedolgozik, annak esélye van, hogy 60 perc alatt kijusson ebből a kiváló hangulatú, atmoszférikus, Mária utcai csapdából!
eyescream: A játék kezdetén igencsak meglepődtünk, ugyanis mintha csak a filmben látott díszletbe csöppentünk volna: rideg, barátságtalan, és önszántadból nem lennél ott szívesen, haha! Alig tértünk magunkhoz kezdeti, lebilincselő élményeinkből, gyorsan cselekednünk kellett, mert az idő rohamosan fogyott. Némi tanácstalanság után aztán beindult az escape-flow, és bár a végén kis segítséggel ugyan, de sikerült az izgalmas (főleg elektronikai alapokra helyezett) feladványok abszolválása, és szerkesztőségünk öt tagja szerencsésen megmenekült Jigsaw ördögi pincéjéből!
Dolores: Annyira vártam, hogy beguruljon a Játékszigetből egy tricikli és mehessek rajta egy kört, mint a Vad Motorosok, ez sajna nem jött össze, ellenben kaptunk egy viszonylag nehezebb pályát, ami inkább logikai feladatokra épült, mintsem ügyességire. Egy-két apróbb részlet feletti elsuhanás okozott némi plusz percet a csapatnak, viszont elmondásuk szerint az összes szobájuk közül ebből a legkörülményesebb a kijutás, így nem éreztük magunkat akkora kripli-kommandónak. A dekor-dizájn és használati elemek lehettek volna kicsit gazdagabbak, tetszetősebbek, de mindent summázva jól szórakoztunk – a játék indulása különösen tetszett – , illetve, ami a lényeg, megbántuk bűneinket és kijutottunk. Nem árulok el spoilert, ha megemlítem, hogy kicsit még fűrészelni is kellett, de mindenki nyugodjon meg, nem egy csapattársunk formás alsó lábszárát!
Kele-man: Izgatottan vágtam neki a PÁNIQ-SZOBA Fűrész tematikájú pályájának, azonban mikor elkezdődött a játék, minden várakozásomat felülmúlta. Az első percek rendkívül félelmetesre és kísértetiesre sikeredtek, azonban a hangulat a végére kicsit megváltozott ennek oka valószínűleg az volt, hogy nagyon fáradtak lettünk az utolsó feladatokra. A feladványoknak többnyire egy céljuk volt, azonban így is változatosra és némelyikük igazán nehézre sikeredett. A hangulatot csak fokozta a fantasztikus helyszín, valamint a folyamatosan játszott zene, melyet természetesen a filmsorozatból vettek. Habár egy-két feladat kifogott rajtunk, többnyire saját ügyetlenségünk miatt, végül csak sikerült kiszabadulnunk. Összességében egyáltalán nem bántam, hogy eljöttem erre a játékra, fantasztikus élményben volt részem!
Gabblack: Kiváló felvezetés és az első néhány nem éppen szokványos perc után egy átlagosnál nehezebb, és talán kevésbé gördülékenyre csiszolt pályát kaptunk, melyet csak azért tudtunk (időn túl!) teljesíteni, mert Jigsaw barátunk különös jókedvében volt azon az estén. Vagy csak tekintettel volt választott foglalkozásunkra, elvégre sajtóra neki is szüksége van. A hangulat adott volt, a bent töltött idő alatt pedig végig a Fűrész soundtrackje szólt, mely szerencsére nem éppen a felejthetőbbek közül való. Negatívumként talán a kicsit olcsó kivitelezés és a logikai feladványok nem feltétlenül egyértelmű volta, egymásutánisága hozható fel, melynek fényében az egy órás időhatár kicsit meredeknek tűnik. A kaland elején átélt néhány perc azonban bőven kárpótolt ezekért, így összességében mégis pozitív élményként tudok emlékezni a Pániq-szoba alkotására. Ha kezdő szabaduló vagy, ne itt keresd az első sikerélményed, de ha már gyakorlott és összeszokott csapatban űzitek a szabadulás-business-t (na, ezt ránk nem igazán lehetett elmondani), mindenképpen érdemes megmérettetni magatokat!
Varin: Korábban egy játék kapcsán úgy fogalmaztam, hogy kezdőknek tökéletesen alkalmas, mert nem bonyolult, lineáris, nehéz benne eltévedni. Nos, a Fűrész című játékot nem érheti az a vád, hogy az építői nem tettek bele óriási erőfeszítéseket, a szoba ugyanis talán a legösszetettebb és legnehezebb, amelyben valaha voltam. A hangulatot kiválóan megteremti az első perctől kezdve, az indítás pedig elképesztően erős. Még edzett csapatunk is vért izzadt, mire kijutott Jigsaw fogságából, ám az egy óra elteltével elégedetten gratulálhattunk egymásnak, hiszen egy remekül megépített, nehéz szobából sikerült épségben megmenekülnünk.
A készítők az eredeti film borzongató atmoszféráját ígértek, ami szerintünk sikerült is! Bár nincs összehasonlítási alapunk, mivel az első változatot nem próbáltuk, ettől függetlenül ezt az újabb verziót mindenkinek jó szívvel ajánljuk! Még egyszer köszönjük a lehetőséget a PánIQszoba csapatának!
További információk és foglalás: http://paniqszoba.hu/
Be the first to comment on "Élménybeszámoló: PánIQszoba – Fűrész, az Igazi"